- Snabba leveranser
- Trygga köp
- 14 dagar öppet köp
Anslutningar: 25mm inlopp och utlopp
Vakuum-slanganslutning: 1/4'' (6,35mm)
Färg: Svart anodiserad finish för dem som föredrar att hålla saker lite mer diskret!
Öppen eller återcirkulerande: RESPONS TMS kan arbeta allt mellan 0-100% öppen! Du väljer själv hur högljudd du vill vara!
RESPONS TMS:
- Avancerad TMS fördelar
- Fjäder-förspänningsjustering för maximal dump-hastiget
- Dump-konfigurationer:
- Full återcirkulering (tyst) (Vrid bara på justeringsringen)
- Fullt öppen (högt ljud) (Vrid bara på justeringsringen)
Bästa valet för:
- Du som önskar snabb och enkel justering av hur luften ska återcirkuleras/släppas ut i atmosfären
- Du som vill uppnå maximalt ljud på en bil som är känslig för öpnna dumpventiler tex VAG-bilar.
Delar som ingår:
- Respons TMS dumpventil
- Monteringsanvisning (engelska)
Vad betyder GFB Respons TMS?
Som namnet antyder, är GFB Respons designad specifikt med syfte att förbättra gasrespons och minska turbo lagg. Vad är TMS? GFB Turbo Management System är den term GFB använder för deras avlastningventiler som har designats speciellt för att minska turbo lagg. Tester visar att TMS funktionen gör att motorn kan återgå till dess toppladdtryck upp till 30% snabbare än en original avlastningsventil vid växling*.
(* Diagrammet visar hur laddtrycket ökar under 1: a till 2: a växeln på en Nissan CA18DET med en T28 turbo (laddtrycket är mätt i insugsgrenröret). GFB TMS förbättringen ger en 30% snabbare återgång till topp laddtrycket, vilket gör att du under en kort tidsperiod kan ha 40% högre laddtryck, se 0,44s i diagrammet). På toppen utöver TMS fördelarna, har GFB Respons också GFB:s patenterade justerbara systemet utav hur stor mängd luft som ska återcirkuleras/dumpas i atomsfären!
Vanliga frågor:
Vad är det maximala laddtrycksnivån som jag kan använda med en GFB dumpventil?
Vilken nivå du vill! Utformningen på alla GFB dumpventiler innebär att du kan köra så högt laddtryck så att det är mer sannolikt spränger slangar före dumpventilen börjar läcka. På grund av kolvens utformning görs en perfekt tätning, våra ventiler är läcktestade i fabriken vid 7,5bar (om du kan blåsa en av våra ventiler på en bil som vi skulle vilja höra om det!).
Hur justerar jag fjädertrycket för att passa olika laddtrycksnivåer?
Du behöver inte! Vid full gas det finns lika högt laddtryck på båda sidor om kolven, så det spelar ingen roll på vilken laddtrycksnivå du kör, trycket balanserar ut sig själv. Det kräver då mycket litet fjädertryck för att ventilen ska stänga. Fjäderjusteringen används för att matcha VACUUM signalen i bilen. Tanken är att justera ventilen så att kolven är bara stängd på tomgång. På så sätt när du lyfter upp gaspedalen kommer fjädern neutraliseras så att laddtrycket fritt kan öppna kolven.
Varför välja en GFB dumpventil:
Mer kraft - Våran håller för laddtrycket, kan din nuvarnde dumpventil det?
Standard dumpventiler är allmänt kända för att läcka eller gå sönder, speciellt när den bli äldre och i kombination med högre laddtryck. En GFB TMS dumpventil kommer att hålla för så mycket laddtryck som du kan skicka på den, 24 / 7 - Inga täta ''servicar'' eller byte av reservdelar fodras på GFB dumpventiler!
Bättre Respons - Genom minskad turbo lagg!
Den GFB TMS är särskilt utformat för att minimera turbo lagg- test visar att det kan återställa motorns max laddtryck upp till 30% snabbare än en original dumpventil vid växling!
Bättre körbarhet - Jämnare än original
Original dumpventiler tenderar att verka antingen helt öppna eller helt stängda. Detta kan orsaka irriterande ''turbo surge'' i motorvägsfart, vilket kräver ständig gaspådrags korrigeringar för att hålla en jämn hastighet. En GFB TMS dumpventil eliminerar helt problemet, vilket gör bilen smidigare att köra.