- Snabba leveranser
- Trygga köp
- 14 dagar öppet köp
Kampanj:
Antal:
0
Kampanjstart:
Kampanjstopp:
Produktbeskrivning
do88 Prestandaturboinlopp designat för drop-in passform i din Audi RS3 (8V 8Y) / TT RS (8S)!
Nyckelegenskaper
- Mer syre till din motor, mindre undertryck och bättre flöde!
- Luftflöde vid 0,1 bar / 1,45 psi tryckfall: 745 CFM (565 CFM), 32% högre än original! Se diagram under produktbilderna.
- 3D-friformsdesignade inloppsslang av yttersta kvalitet.
- CNC-bearbetade adaptrar mot turbons inlopp.
Systemet säljs i fyra utföranden, beroende på turbokonfiguration:
Effektiviteten på en turbobil är direkt beroende av inloppstemperaturen och mottrycket i systemet. Det man ibland glömmer är att det är lika viktigt med ett bra flöde innan turbokompressorn för att den ska kunna arbeta effektivt. Minskat undertryck och kall tilluft gör att turbon orkar pumpa en större luftmassa vilket i slutändan påverkar mängden syre som når insuget - detta ger effekt. Kort sagt, det finns stora effektvinster att hämta med ett bra inloppssystem! Under våra år av utveckling har vi kommit att se det tydliga sambandet mellan insugstemperatur, flöde till turboaggregaten och hur detta påverkar bilens effekt.
do88 turboinloppslang
Vi började vår utveckling med att 3D-scanna hela det givna utrymmet på bilen för att på ett rationellt sätt kunna jobba med produkterna i CAD-miljö. Hela systemet är flödesoptimerat, radier och vinklar är omarbetade i omgångar för att nå bästa resultat! Den färdiga produkten är CFD-verifierad och därtill självklart flödesverifierad i vår egen flödesbänk, Superflow SF-1020, så att du som kund ska veta vad du köper.
Slangen kommer i en svart finish och levereras med en CNC-bearbetad adapter som ansluter på turbons inlopp.
Nyckelegenskaper
- Mer syre till din motor, mindre undertryck och bättre flöde!
- Luftflöde vid 0,1 bar / 1,45 psi tryckfall: 745 CFM (565 CFM), 32% högre än original! Se diagram under produktbilderna.
- 3D-friformsdesignade inloppsslang av yttersta kvalitet.
- CNC-bearbetade adaptrar mot turbons inlopp.
Systemet säljs i fyra utföranden, beroende på turbokonfiguration:
- CNC adapter (56,3mm) mot originalturbon.
- CNC adapter (62,8mm) mot TTE 600, 625 V2 och 700 turbos.
- CNC adapter (65,7mm) mot TTE 777 och 855 turbos.
Effektiviteten på en turbobil är direkt beroende av inloppstemperaturen och mottrycket i systemet. Det man ibland glömmer är att det är lika viktigt med ett bra flöde innan turbokompressorn för att den ska kunna arbeta effektivt. Minskat undertryck och kall tilluft gör att turbon orkar pumpa en större luftmassa vilket i slutändan påverkar mängden syre som når insuget - detta ger effekt. Kort sagt, det finns stora effektvinster att hämta med ett bra inloppssystem! Under våra år av utveckling har vi kommit att se det tydliga sambandet mellan insugstemperatur, flöde till turboaggregaten och hur detta påverkar bilens effekt.
do88 turboinloppslang
Vi började vår utveckling med att 3D-scanna hela det givna utrymmet på bilen för att på ett rationellt sätt kunna jobba med produkterna i CAD-miljö. Hela systemet är flödesoptimerat, radier och vinklar är omarbetade i omgångar för att nå bästa resultat! Den färdiga produkten är CFD-verifierad och därtill självklart flödesverifierad i vår egen flödesbänk, Superflow SF-1020, så att du som kund ska veta vad du köper.
Slangen kommer i en svart finish och levereras med en CNC-bearbetad adapter som ansluter på turbons inlopp.
Passar
Audi RS3 Sportback/Sedan (8V)
Årsmodeller: 2017-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DAZA
Audi RS3 Sportback/Sedan (8Y)
Årsmodeller: 2021-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DNWA
Audi TT RS (8S)
Årsmodeller: 2016-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DAZA
Årsmodeller: 2017-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DAZA
Audi RS3 Sportback/Sedan (8Y)
Årsmodeller: 2021-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DNWA
Audi TT RS (8S)
Årsmodeller: 2016-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DAZA
OE-ref / Ersätter
07K133359G
07K133359H
07K133359L
07K133359H
07K133359L