BigPack Audi RS3 8V | | från do88.se

Din produkt är lagd i varukorgen!

Product image

Handla vidare
Gå till kassan

15 % rabatt på hela sortimentet.

Black Friday Sale in:
Black Friday Sale in:

BigPack Audi RS3 8V 8Y

26957 SEK
Artnr: 
BIG-380
 
Lägg i kundvagnen
  • Snabba leveranser
  • Trygga köp
  • 14 dagar öppet köp
Produktbeskrivning

Uppgradera din Audi RS3 8V med vårat do88 BigPack!

Vårat BigPack inkluderar både vår do88 intercooler och tryckrörskit, vilka tillsammans ger enastående prestanda och tillförlitlighet. Om du har höga effektmål och kräver det absolut bästa är detta kit skräddarsytt för dig.

Att bara uppgradera till vår intercooler kommer ge en betydande prestandaförbättring. Men när den kombineras med vårt tryckrörskit blir den än mer påtagligt. Våra tryckrör erbjuder betydligt bättre luftflöde och hållbarhet jämfört med originalrören.

Cellpaket vi använder i detta BigPack ät tillverkat av ansedda Garrett Motorsport, som använder avancerad flygteknik. De tätt packade, tunna kylflänsarna bygger upp det 97mm tjocka cellpaketet som ger en mycket effektiv värmeöverföring. Laddluften fördelas optimalt över cellpaketet genom våra unikt designade, fri-forms gjutna ändtankar. Ändtankarna har stora 80mm slanganslutningar som ytterligare eliminerar dessa vilktiga flaskhalsar och tillåter höga effektuttag. Såvitt vi vet är do88 dom ända som erbjuder en intercooler till RS3 8V med större slanganslutningarna för att eliminera dessa flaskhalsar. Svetsningen av ändtankarna till cellpaketet, utförs noggrant hos do88 i Sverige, vilket garanterar toppkvalitet.

Tryckrören i vårat BigPack är designade för att komplettera och förbättra prestanda på do88 intercooler ytterligare. Originaltryckrören har flera ineffektiva böjar och har inte en prestanda-optimerad design. Vårt kit är både betydligt större och helt flödes optimerat vilket gör att det flödar hela 31% mer än original!

Tryckröret på den varma sidan (Turbo->Intercooler) är tillverkat av 70mm (2 ¾") dornboackat aluminiumrör. Detta rör har inte den flödesbegränsande platta designen som finns mellan motorn och det inre hjulhuset på originalröret.

På den kalla sidan (Intercooler->Spjällhus) löper vårt gjutna tryckrör hela vägen ifrån spjällhuset ner till intercooler utloppet. Röret har en enorm 86mm slanganslutning mot intercoolern (original har 64mm). Denna slanganslutning matchar innerdiametern på vår intercooler med 80mm slanganslutning. Röret har även två CNC-bearbetade 1/8 NPT-anslutningar, perfekt för metanolinsprutning eller som uttag för tex. laddtrycksgivare.

Alla slangar som ingår för montering av tryckrören är armerade med 4 lager vilket gör att de tål höga laddtryck och temperaturer. Slangarna har en stegad insida vid röranslutningarna för att ge en slät övergång mellan slang och rör, vilket effektivt minskar turbulens för luftflödet. Slangarna levereras med starka slangklämmor för en säker och läckagefri montering.

Egenskaper:

  • Ökad cellpaketsvolym: 118% större än original. 18102cm3 jämfört med lager 8307cm3!
  • Ökad aktiv kylarea: 80% större kylarea, 1866 cm2 jämfört med lager 1038 cm2!
  • Lägre inloppstemperatur under identiska förhållanden: 23°C jämfört med lager 55°C. Imponerande 32°C lägre! Exakta siffror finns i diagrammen under produktbilderna.
  • Ökat luftflöde, lägre tryckfall: @ 0,125 bar / 1,81 psi tryckfall: 412 CFM (314 CFM), 31% högre! Exakta CFM-värden finns i diagrammen under produktbilderna.
  • Hög densitets, motorsportklassad Bar&Plate-cellpaket från Garrett, kapabla att hantera över 1000hp.
  • Unikt 3D friformade gjutna ändtankar.
  • Chromoly krockbalk som inte hindrar kylluften. Naturligtvis har inget formellt krocktest utförts på denna krockbalk och därför kanske uppfyller den inte väglagliga standarder, men chromoly-balken gör den perfekt för den som bygger en banbil.
  • Dornbockat 70mm tryckrör Turbo till Intercooler lackerat i en snygg svart pulverlack.
  • Gjutet alumniumtryckrör som löper hela vägen mellan intercooler och spjällhuset. Röret är betydligt grövre än original samt med vackert svepande övergångar. Den eliminerar även två potentiella läckagepunkter.
  • Två CNC-bearbetade 1/8 NPT-anslutningar, perfekt för metanolinsprutning eller uttag för tex. laddtrycksgivare.
  • Specialdesignade tryckslangar som klarar höga laddtryck och temperaturer.
  • Kommer komplett med alla nödvändiga installations tillbehör.

Enkelt sagt är do88 BigPacket den perfekta uppgraderingen för din bil. Den överträffar original och konkurrenter med både bättre flöde och kylning!

Passar
Audi RS3 Sportback/Sedan (8V)
Årsmodeller: 2017-
Motor: 2.5 TFSI /  400hk / DAZA

Audi RS3 Sportback/Sedan (8Y*)
Årsmodeller: 2021-
Motor: 2.5 TFSI /  400hk / DNWA
OE-ref / Ersätter
8V0145803B
8V4807109B
8S0145674B
8S0145674C
8S0145674E
8V0145746A
8V0145746B
8V0145745B
8V0145727
8S0145745
8J0145746
07K133066D
07K133066E
07K133066E
07K133066J
07K133066G
07K133066K

Komplettera ditt köp med dessa tillbehör:

Se fler varor

Senast visade artiklar: