- Snabba leveranser
- Trygga köp
- 14 dagar öppet köp
Kampanj:
Antal:
0
Kampanjstart:
Kampanjstopp:
Produktbeskrivning
Det kompletta prestandapaketet för både högt flöde och kall luft för Porsche 911 (991.2) Turbo / Turbo S!
Detta kit erbjuds till paketpris och innehåller våra laddluftkylare samt vårt högflödande y-rör tillsammans med slangar, tillbehör och allt som behövs vid installation. Till detta kan man även välja våra väldigt populära inloppsslangar för att tillse att motorn jobbar utan restriktioner.
Intercoolerkitet och y-röret är bra produkter i sig själva. Monterade tillsammans som en enhet ger de lägre inloppstemperatur parat med ökat flöde och lägre mottryck genom hela systemet och genererar därmed ökad effekt!
- Lägre inloppstemperatur vid samma testförhållanden: 37°C (55°C). 18°C lägre. Se diagram under produktbilderna.
- Mer syre till din motor, mindre mottryck och bättre flöde!
- Luftflöde vid 0,175 bar / 2,54 psi tryckfall: 835 CFM (607 CFM), 37% högre (do88 intercooler + y-rör vs OE intercooler + OE y-rör)! Se diagram under produktbilderna.
- Bar&Plate-cellpaket av motorsportsnitt från erkända Garrett, yttersta kvalitet.
- 3D-friformsdesignade gjutna tankar.
- Specialdesignade kolfiberluftstyrningar.
- Lägre tryckfall! Se diagram nedan!
- Y-rör tillverkat av 63 mm dornbockade aluminiumrör.
- Y-rör med mjukt designad, gjuten kollektordel.
- Y-röret har 2st uttag för metanolinsprutning (1/8 -27 NPT). Dessa är pluggade vid leverans om de inte ska användas.
- Levereras med högkvalitativa silikonslangar samt tillbehör för montering.
Om våra intercoolers:
När vi lanserade denna intercooler 2018 valde vi att använda ett Tube&Fin-cellpaket som erbjöd mycket bra kylning tillsammans med ökat flöde och låg vikt. Denna uppsättning har visat sig mycket effektiv genom åren och återfinns i flera 1000-hästarsbyggen! Vintern 2022 är det dags för nästa fas i do88:s ständiga utvecklingsarbete. Efter utförliga tester under krävande förhållanden sommaren 2021 har vi valt att erbjuda denna produkt med ett Bar&Plate-cellpaket från erkända Garrett. Detta lyfter en redan konkurrenskraftig produkt till nästa nivå!
Skillnader mot föregående version:
Sammantaget är viktökningen relativt låg givet laddluftkylarnas storlek, täthet och att de är gjorda helt i aluminium. De väger 8,5 kg per sida jämfört med 3,1 kg för original 991-intercoolern. Det är förvisso en ökning, men denna är mer än väl rättfärdigad om man betänker vilken prestandauppgradering denna sats ger!
Om vårt y-rör:
I början av utvecklingsprocesen la vi mycket tid på att lista ut vilket sätt att bygga y-röret som skulle vara mest fördelaktigt och i denna produkt ser ni resultatet av våra beslut och vårt utvecklingsarbete! Vårt rör har både mycket bra flöde och låg vikt vilket vi kunnat skapa genom att kombinera lätta dornbockade aluminiumrör med en högkvalitativ 3D friformsdesignad gjuten del för de mer komplexa formena. På den gjutna delen har vi sedan valt att svetsa CNC bearbeta anslutningar för dumpventiler samt vevhusventilation.
Denna konstruktion ger en kraftig ökning av flöde med bara en gnutta mer vikt.
Prestanda:
Beträffande prestanda ger do88:s bigpack en påtaglig sänkning av inloppstemperaturen! I grafen nedan syns skillnaden mot 991 OEM. Alla data är insamlade med vår AIM racelogger under fem direkt efterföljande körningar. Fullgasacceleration från 50-250 km/h i en Porsche 997 med steg 1 mjukvara. Ingen avkylning mellan körningarna, bara fullt ös! Under alla körningar var AC:n avstängd, Sport Plus aktiverat.
Testerna utfördes enligt följande:
Först gjordes fem repor med OEM 991-intercoolers monterade. Stopp, snabbt byte av delar på plats. Några minuters testkörning och sedan fem repor med do88-intercoolers på exakt samma sätt som med OEM några minuter tidigare. Temperatursänkningen är slående, 17°C maximal skillnad.
Kylning är viktigt, men även flöde. Efter många timmar vid ritbordet med slipning och förfining av tankarna kombinerat med ett cellpaket för att möta våra krav, har vi ett resultat som talar för sig självt. do88 intercoolerkit MERA är mycket effektivare i såväl värmeöverföring som flöde. Med vår egen Superflow SF-1020 Probench har vi verifierat flödet som komplett system, med slangar och rör för både do88 bigpack samt OEM 991. Det ni ser är det ni får – sann prestanda!
Detta kit erbjuds till paketpris och innehåller våra laddluftkylare samt vårt högflödande y-rör tillsammans med slangar, tillbehör och allt som behövs vid installation. Till detta kan man även välja våra väldigt populära inloppsslangar för att tillse att motorn jobbar utan restriktioner.
Intercoolerkitet och y-röret är bra produkter i sig själva. Monterade tillsammans som en enhet ger de lägre inloppstemperatur parat med ökat flöde och lägre mottryck genom hela systemet och genererar därmed ökad effekt!
- Lägre inloppstemperatur vid samma testförhållanden: 37°C (55°C). 18°C lägre. Se diagram under produktbilderna.
- Mer syre till din motor, mindre mottryck och bättre flöde!
- Luftflöde vid 0,175 bar / 2,54 psi tryckfall: 835 CFM (607 CFM), 37% högre (do88 intercooler + y-rör vs OE intercooler + OE y-rör)! Se diagram under produktbilderna.
- Bar&Plate-cellpaket av motorsportsnitt från erkända Garrett, yttersta kvalitet.
- 3D-friformsdesignade gjutna tankar.
- Specialdesignade kolfiberluftstyrningar.
- Lägre tryckfall! Se diagram nedan!
- Y-rör tillverkat av 63 mm dornbockade aluminiumrör.
- Y-rör med mjukt designad, gjuten kollektordel.
- Y-röret har 2st uttag för metanolinsprutning (1/8 -27 NPT). Dessa är pluggade vid leverans om de inte ska användas.
- Levereras med högkvalitativa silikonslangar samt tillbehör för montering.
Om våra intercoolers:
När vi lanserade denna intercooler 2018 valde vi att använda ett Tube&Fin-cellpaket som erbjöd mycket bra kylning tillsammans med ökat flöde och låg vikt. Denna uppsättning har visat sig mycket effektiv genom åren och återfinns i flera 1000-hästarsbyggen! Vintern 2022 är det dags för nästa fas i do88:s ständiga utvecklingsarbete. Efter utförliga tester under krävande förhållanden sommaren 2021 har vi valt att erbjuda denna produkt med ett Bar&Plate-cellpaket från erkända Garrett. Detta lyfter en redan konkurrenskraftig produkt till nästa nivå!
Skillnader mot föregående version:
- 13 % ökat flöde jämfört med vår föregående version!
- Ny, lättare luftstyrning i kolfiber av riktig prepreg-matta.
- 3,1 kg viktökning per intercooler jämfört med föregående version.
Sammantaget är viktökningen relativt låg givet laddluftkylarnas storlek, täthet och att de är gjorda helt i aluminium. De väger 8,5 kg per sida jämfört med 3,1 kg för original 991-intercoolern. Det är förvisso en ökning, men denna är mer än väl rättfärdigad om man betänker vilken prestandauppgradering denna sats ger!
Om vårt y-rör:
I början av utvecklingsprocesen la vi mycket tid på att lista ut vilket sätt att bygga y-röret som skulle vara mest fördelaktigt och i denna produkt ser ni resultatet av våra beslut och vårt utvecklingsarbete! Vårt rör har både mycket bra flöde och låg vikt vilket vi kunnat skapa genom att kombinera lätta dornbockade aluminiumrör med en högkvalitativ 3D friformsdesignad gjuten del för de mer komplexa formena. På den gjutna delen har vi sedan valt att svetsa CNC bearbeta anslutningar för dumpventiler samt vevhusventilation.
Denna konstruktion ger en kraftig ökning av flöde med bara en gnutta mer vikt.
Prestanda:
Beträffande prestanda ger do88:s bigpack en påtaglig sänkning av inloppstemperaturen! I grafen nedan syns skillnaden mot 991 OEM. Alla data är insamlade med vår AIM racelogger under fem direkt efterföljande körningar. Fullgasacceleration från 50-250 km/h i en Porsche 997 med steg 1 mjukvara. Ingen avkylning mellan körningarna, bara fullt ös! Under alla körningar var AC:n avstängd, Sport Plus aktiverat.
Testerna utfördes enligt följande:
Först gjordes fem repor med OEM 991-intercoolers monterade. Stopp, snabbt byte av delar på plats. Några minuters testkörning och sedan fem repor med do88-intercoolers på exakt samma sätt som med OEM några minuter tidigare. Temperatursänkningen är slående, 17°C maximal skillnad.
Kylning är viktigt, men även flöde. Efter många timmar vid ritbordet med slipning och förfining av tankarna kombinerat med ett cellpaket för att möta våra krav, har vi ett resultat som talar för sig självt. do88 intercoolerkit MERA är mycket effektivare i såväl värmeöverföring som flöde. Med vår egen Superflow SF-1020 Probench har vi verifierat flödet som komplett system, med slangar och rör för både do88 bigpack samt OEM 991. Det ni ser är det ni får – sann prestanda!
Passar
Porsche 911 (991.2)
Årsmodeller: 2015-
Motor: Turbo / Turbo S
OE-ref / Ersätter
99111063972
99111063973
99111064072
99111064073
99111005070
99111064672
99711064773