- Snabba leveranser
- Trygga köp
- 14 dagar öppet köp
Produktbeskrivning
Förbättra prestandan och hållbarheten för din 2021+ BMW G8X M2/M3/M4 med do88 Tryckrör. Detta system är designat för att erbjuda överlägsen hållbarhet och förbättrad prestanda, och säkerställa att bil presterar på topp!
Bakgrund
BMW G8X M2/M3/M4-modellerna från och med 2021 är utrustade med en S58-motor som har ett Y-format plasttryckrör. Detta Y-rör kopplar samman båda turbona med spjällhuset, laddtrycket leds ifrån båda turbona in till spjällhuset. Dock, under förhållanden med höga tryck och temperaturer, särskilt i trimmade bilar, har original tryckröret svårt att hantera de ökande temperaturerna och trycket. Detta kan leda till risk för sprickbildning och potentiell motorskada. Detta är ett problem för ägare som vill förbättra sin prestanda utan att kompromissa med tillförlitligheten.
Vår Lösning
För att ta itu med detta problem har do88 utvecklat ett tryckrörssystem specifikt för 2021+ BMW G8X M2/M3/M4-modellerna. Vårt tryckrörssystem är 15 % mindre restriktivt än original, vilket betydligt förbättrar flöde och trimpotentialen. Vårt gjutna Y-rör ersätter det sköra plaströret med ett robust gjutet aluminium Y-rör som avsevärt ökar hållbarheten och förhindrar kostsamma haverier. Vår design har optimerade övergångar mellan alla röranslutningar och slangar för att minimera restriktioner och förbättra luftflödet. Vi använder CNC-bearbetade turbo- och spjällhusadapter för att garantera en läckagesäker drift, och en större spjällhusadapter för att matcha spjällets innerdiameter. För ytterligare förbättra funktionalisten levereras vårt tryckrör med två 1/8 NPT-uttag för tex metanolinsprutning eller trycksensorer, det medföljer pluggar för de som väljer att inte använda dessa uttag. Våra tester visar att vårt tryckrör uppnår ett flöde av 960 CFM @ 150mbar (2.17psi), vilket är en betydande förbättring jämfört med OEM:s 835 CFM, och säkerställer både förbättrad hållbarhet och prestanda.
Montering
Vårt tryckrörssystem för 2021+ BMW G8X M2/M3/M4 är designad för att enkelt kunna ersätta originalet. Systemet levereras med allt som behövs silikonslangar, dornbockat tryckrör från den bakre turbon och det gjutna aluminium Y-röret, för att ersätta allt i originalsystemet. Denna design ökar inte bara hållbarheten för värme och tryck utan det passar också in sömlöst i motorrummet. Monteringsanvisning tillhandahålls för att guida dig genom monteringsprocessen.
Nyckelegenskaper
- Markant förbättrat luftflöde och effektpotential jämfört med originalet!
- Ersätter det sköra original Y-röret med ett robust gjutet aluminium Y-rör för förbättrad hållbarhet och för att förebygga kostsamma fel.
- Ökar hållbarheten för värme och tryck, vilket förbättrar fordonets tillförlitlighet under krävande förhållanden!
- Uppnår ett flöde på 960 CFM @ 150mbar (2,17psi), vilket avsevärt överträffar OEM:s 835 CFM.
- CNC-bearbetade slanganslutningar på Y-röret samt turbo och spjällhusadaptrarna.
- Inkluderar två 1/8 NPT-uttag för tex metanolinsprutning eller trycksensorer, det medföljer pluggar för de som väljer att inte använda dessa uttag.
- Innehåller alla delar för att ersätta hela originalsystemet.
Passar
Motor: S58
Årsmodeller: 2023 - 202X
BMW M3 / M3 Competition / M3 CS (G80)
Motor: S58
Årsmodeller: 2020 - 202X
BMW M4 / M4 Competition / M4 CSL (G82)
Motor: S58
Årsmodeller: 2020 - 202X
OE-ref / Ersätter
13718054843
13718054842
13628626176
13628637896
13718054840
13718089754
13718054841