do88 Tryckrör, BMW Z4 M40i G29 / Toyota GR Supra A90
- Snabba leveranser
- Trygga köp
- 14 dagar öppet köp
Produktbeskrivning
Uppgradera din motor med do88s tryckrör för B58 Gen 2, som finns i Toyota Supra A90 och BMW Z4 M40i!
B58 Gen 2-motorn är fantastisk, men dess tryckrör är ett känt problem. Detta rör är ökänt för att vara dålig kvalitet och kan gå sönder även på en originalbil under bankörning. Om du tänker trimma din bil rekommenderar vi starkt att uppgradera tryckröret först.
Det finns många eftermarknadstryckrör för B58-motorn på marknaden, men vår åsikt är att de flesta inte är korrekt designade. Det flesta konkurrenter har gjort en mycket simpel design där det under och övre tryckrören kopplas samman med en rak reducerande silikonslang. Det är uppenbart att de inte har förstått att denna slangkoppling måste vara lite flexibel för att kunna ta den termiska rörelsen i mellan rören. Denna vanliga design kommer högst troligen att orsaka problem med att slangen glider av slanganslutningarna eftersom den inte tillåter rörelse ifrån temperaturförändringarna. En naturlig lösning på detta problem är att folk drar åt slangklämmorna hårdare, men detta kommer i de flesta fall förstöra och deformera slanganslutningen på röret, vilket gör rören oanvändbara.
Men vi har valt en annan lösning på do88. För oss var det klart att systemet behöver en flexibel anslutning mellan det nedre och övre tryckrören som kan hantera den termiska rörelsen. Vår lösning är en 3-stagad aramid-förstärkt silikonslang. Vår slangdesign tillåter rörelse i alla riktningar utan att den viker sig eller belastar slanganslutningarna. För att ytterligare förbättra hållbarheten har båda rören CNC-bearbetade 6063 slanganslutningsändar med en väggtjocklek på 3 mm. Dessa slanganslutningar kommer inte att deformeras även för överdrivet åtdragna slangklämmor.
Våra tryckrör löser inte bara hållbarhetsproblemet men förbättrar förstås även prestandan. Vi designade våra rör med en större diameter och med mjuka dornbockade böjar för att förbättra prestandan. Det nedre röret är 60mm (2 3/8") och det övre röret 76mm (3"), dessa reducerar effektivt tryckfallet och minskar turbulensen.
Vårt övre tryckrör, som ansluts till spjälhuset med dess CNC-frästa fläns, har två 1/8 NPT-uttag lämpliga för metanolinsprutning eller som uttag för tex laddtrycksmätare. Vi inkluderar två 1/8 NPT-pluggar för dem som väljer att inte använda dessa portar.
Egenskaper:
- Flexibel slanganslutning mellan övre och nedre tryckröret som tillåter rörelse och förhindrar att slangen hoppar av.
- Specialdesignad 3-stegad reducerad silikonslang förstärkt med högtemperaturklassad aramid-armering och yttre ringar av rostfritt stål.
- Högkvalitativa slangklämmor ifrån Mikalor ingår. Dessa klämmor är utrustade med en separat ring inuti klämman som förhindrar skador på slangen samt fördelar klämtrycket jämnt runt hela slangen.
- Förbättar luftflödet och minskar tryckfallet för din motor!
- 27% mer flöde än OEM, med 558 CFM @ 150mbar (2.17psi) jämfört med OEMs 439 CFM.
- CNC-bearbetade slanganslutningar med matchad innerdiameter mot röret som ger en deformationssäker kläm yta.
- CNC-bearbetade uttag för MAP-sensor, turbo- och spjällhusanslutningar.
- CNC-bearbetade (2x) 1/8 NPT uttag, perfekta för metanolinsprutning eller som uttag exempelvis laddtrycksmätare.
- Två 1/8 NPT-pluggar följer med om du inte använder uttagen.
- Dornbockade 60mm (2 3/8") och 76mm (3") tryckrör lackade med en snygg mattsvart pulverlack.
- Passar tillsammans med motorkåpan (vilket vissa konkurrenters tryckrör inte gör).
- Inkluderar alla delar och monteringsanvisning för enkel montering.
Passar
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2019 -
BMW Z4 M40i (G29)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2017 -