- Snabba leveranser
- Trygga köp
- 14 dagar öppet köp
Produktbeskrivning
Uppgradera din Audi RS3 8V 8Y med vår do88 intercooler!
Denna intercooler är utvecklad som en direkt originalersättning på originalposition. Cellpaketet från Garrett Motorsport är specificerat för åtminstone 1000 hk under normala förhållanden! Intercoolern ger en betydande ökning av både effekt och vridmoment tack vare vår design som garanterar maximalt luftflöde och avsevärt lägre inloppstemperaturer. Den perfekta uppgraderingen för ett högeffektsbygge eller banbil.
Den främsta begränsande faktorn på laddluftkylare för denna plattform är krockbalken. Den hindrar både de fysiska måtten samt stryper den tilluft som ska nå cellpaketet. För att komma runt denna kompromiss erbjuds detta kit med en ny krockbalk, tillverkad av Ø 40mm (1 5/8”) chromoly-rör. Den monteras precis som originalbalken men tillåter fritt flöde för kylluften och utrymme för att montera vår massiva intercooler. Krockbalken bibehåller givetvis fästpunkterna för ACC (Adaptive Cruise Control) samt temperaturgivaren. do88 AB har inte utfört något officiellt krocktest med denna krockbalk. Kitet kanske inte uppfyller väglagliga standarder, men chromoly-balken gör det perfekt för den som bygger en banbil.
Cellpaketet är tillverkat av ansedda Garrett Motorsport som använder avancerad flygteknik. Det 97 mm tjocka cellpaketet består av tätt packade, otroligt fina kyl-fins som ger effektiv värmeöverföring. Laddluften fördelas optimalt över cellpaketet med våra unikt designade, fri-forms gjutna ändtankar. Efter många revisioner med CFD-analyser, 3D-utskrifter och flödesbänkstester, har vi nått en design som erbjuder maximalt luftflöde och lägsta möjliga tryckfall. Tankarna har 80mm slanganslutningar som ytterligare eliminerar flaskhalsar och tillåter höga effektuttag. Detta är vi idag ensamma om på marknaden, men likafullt är anslutningsdiametern absolut kritisk när det kommer till luftflöde vid höga effektuttag. För att matcha anslutningarna inkluderar vi grövre slangar i silikon, som matchar bilens originaltryckrör. Denna produkt svetsas in-house för att garantera högsta kvalitet!
Denna intercooler ingår i vår MERA-serie. Mer kylning, mer flöde, mer effekt. MERA, helt enkelt!
Originalintercoolern är undermålig när man börjar trimma sin bil, på denna i övrigt kompetenta plattform. Oavsett om du kör original eller med höga laddtryck kommer do88 intercoolerkit dramatiskt förbättra prestandan jämfört mot original.
Under vårt tuffa temperaturtest på ett avhyst flygfält såg vi som förväntat en drastisk sänkning av inloppstemperaturen, se grafen bland bilderna. Därutöver noterades en sänkning i spannet 100-200 km/h med 0,5 sekund. De kan låta modest, men med enbart byte av intercooler som enda testskillnad visar det på en betydande effektökning!
EGENSKAPER:
- Ökad cellpaketsvolym: 118% större.. 18102cm3 jämfört med original 8307cm.
- Ökad aktiv kylarea: 80% större kylarea, 1866 cm2 jämfört med original 1038 cm2.
- Lägre inloppstemperatur under identiska förhållanden: 23°C jämfört med original 55°C. Imponerande 32°C lägre! Exakta siffror finns i diagrammen under produktbilderna.
- Ökat luftflöde, lägre tryckfall: @ 0,125 bar / 1,81 psi tryckfall: 526 CFM (432 CFM), 22% högre! Exakta CFM-värden finns i diagrammen under produktbilderna.
- Bar&Plate-cellpaket från Garrett av motorsportsnitt med hög densitet och bra flöde, kapabla att hantera över 1000 hk.
- Unika 3D-friformade gjutna ändtankar.
- Enkel installation, inga modifikationer behövs (utom på TTRS).
- Krockbalk av chromoly som inte hindrar kylluften.
Förbättra prestandan hos din Audi RS3 8V med do88 intercooler!
Passar
Årsmodeller: 2016-
Motor: 2.5 TFSI / 362hk / CZGB
Audi RS3 Sportback/Sedan (8V)
Årsmodeller: 2017-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DAZA
Audi RS3 Sportback/Sedan (8Y*)
Årsmodeller: 2021-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DNWA
OE-ref / Ersätter
8V0145746B
8V0145745B
8V4807109B